marți, 27 martie 2007

Tăriceanu: „Trebuie să avem curajul de a contrazice UE"


"Dacă unora nu le convine denumirea de «taxă de primă înmatriculare», atunci o să-i spunem «taxa pentru o Românie curată» sau «taxa de păstrare a slujbelor». Între necesitatea de a avea o Românie curată şi de a avea locuri de muncă garantate şi cea de a face servicul celor care se ocupă cu bişniţa de maşini second-hand, nu am nicio ezitare în a alege prima categorie."

Nou şit! Noroc că în ţara asta sunt suficienţi papă-lapte (ca să nu zic proşti/fraieri/retardaţi) care să înghită cu graţie orice gogoaşă necrescută venită din partea clasei politice. Realitatea este cu totul alta. Necesitatea unei noi taxe era iminentă în circumstanţele unei calculări eronate a veniturilor acumulate la buget pe primul trimestru, coroborat cu proiecte de "interes naţional" în care s-a investit banul public (înnoirea parcului auto al Camerei Deputaţilor, construirea unei spălătorii auto în interiorul Palatului Parlamentului, construirea unui nou Palat al Guvernului şi câte altele nu au apărut în presă).

Dar ce să taxăm?
Aerul şi apa sunt prea populare pentru a fi taxate şi doar le-ar plăcea să rămână în continuare la putere. Benzina/curentul/utilităţile ar avea impact social prea mare... şi atunci să alegem ceva mai de lux care să poată fi ascuns sub masca unei taxe legitime.
Ce are aproape fiecare familie?
Hm, păi să vedem: o casă (chirie/proprietate), salariu şi în medie o maşină. Casa ar fi o idee să fie taxată, dar deja exista impozitul pe casă, o taxă suplimentară ar fi greu de justificat. Salariul şi el este deja taxat de l-a luat mama dracu (apropo, dintr-un salariu brut de 1900 RON cam 500 se duc la buget, exact 16% ). Şi atunci rămâne maşina.
Dar şi pe maşină se plăteşte impozit.
Da, dar maşina mai şi poluează şi deci punem taxă pe poluare şi zicem că este taxă de mediu, dăm bine la public că salvăm delfinii şi acoperim şi gaura din buget. Moment în care intervin interesele economice ale producătorilor de automobile şi ale importatorilor (să nu uităm că Tăriceanu suge bine din afacerea Citroen).
Aşadar taxa auto de primă înmatriculare este rezultatul intereselor economice şi a presiunii exercitate de principalului producator auto din România. N-are nici o legătură cu draperia protejării mediului ce ni se trage în faţa ochilor pentru a nu vedea sforile care se trag în spatele cortinei şi nici cu demagogia şi ipocrizia afişată de un premier care dintr-odata s-a trezit cu un aflux de sânge în extensia pelvisului (datorat unei supradoze de Viagra) în faţa Comisiei Europene.

Dacă se dorea cu adevărat protejarea mediului atunci se punea taxă anuală pe vechimea maşinii astfel încât orice nea Caisă care merge cu o janghină de pe care curg tablele să prefere să o dea la fier vechi şi să meargă cu bicicleta decât să o păstreze. Cum poluează mai mult cineva care îşi ia o maşină euro 3 decât cel care îşi ia o Dacie (ambele second-hand)?

Şi datorită unor ambiţii financiare personale s-ar putea să plătim destul de scump, din banul public de data asta, această rebeliune.

Bilanţ: Piaţa auto second-hand este strânsă de gât prin sugrumare, importatorii şi producătorii auto îşi măresc vânzările (aka câştigurile) iar penalizările Comisiei Europene le va suporta bugetul de stat. Adică banii taxaţi de la noi. Mişto afacere, emoţionant discurs, nu?
Bună rima...

Hai pa că m-am enevat !

2 comentarii:

Anonim spunea...

Cred ca e afacerea Renault, nu Citroen. Oricum, se aplica bine vorba aia: "Deci da..."

Tuesday April 3, 2007 - 01:52am (EEST) by Bram

Mihai spunea...

Ma refeream la faptul ca Tariceanu e patronul Citroen Romania :).

Tuesday April 3, 2007 - 08:18am (EEST)