sâmbătă, 26 mai 2007

Jee Jee Presedinte



Later edit: Videoclipul conţine cuvinte şi expresii vulgare nerecomandabile persoanelor cu obraz subţire, persoanelor pudice sau copiilor.

Dupa tot circul care a fost în ultima vreme, legat de demiterea lui Băse în mintea mea a încolţit întrebarea: pe cine vrea de fapt România preşedinte? Căci să fim serioşi, Băse are bădărănia mult prea mare pentru a reprezenta corect şi cu cinste ţara noastră.

Eu vreau un presedinte care să-şi facă treaba prin intermediul instituţiilor nu prin presă. Să-şi exercite funcţia nu să facă valuri care se sparg la mal fără efect. Problema noastră este că vedem funcţia prin prisma omului şi nu omul prin prisma funcţiei, greşeală pe care au făcut-o şi cei 322 de "infami".

Oare când vor evolua românii astfel încât să voteze un om pentru calităţile lui şi nu pentru imagine? Trăim sub auspiciile a 50 de ani de comunism în care tot norodul venera imaginea unui lider care ne dădea de toate: lapte, carne, brânză, ouă. Iar această mentalitate trebuie sa înceteze să mai existe. Nu putem să ne punem speranţele într-un singur om, nu putem aştepta de la o singură persoană să ne dea lapte, carne, brânză, ouă, pentru că pur şi simplu într-o democraţie nu se întâmplă aşa. De aceea trebuie să ne gândim ce vrem de la un preşedinte în raport cu ce poate să facă un preşedinte. Eu unul vreau un preşedinte care să fie un diplomat desăvârşit, ale cărui preocupări să fie politica externă şi strategia pe termen lung pe plan intern. Un preşedinte nu trebuie să fie justiţiarul României, nu trebuie să fie cel care arată cu degetul în public (pentru că după cum am învăţat când eram mici, nu e frumos să arăţi cu degetul).

De ce am pus videoclipul cu Jiji? Pentru că ~30% îl văd ca preşedinte, dincolo de ridicolul fiinţei lui bîbî-bîbîbî-bî iluminate. Mie mi-ar fi cu adevărat ruşine cu un aşa preşedinte. Jee Jee este exemplul cel mai elocvent al puterii banilor şi al snobismului (apropo, cuvantul snob vine din timpul uneia dintre revoluţiile franceze, când vechea nobilime a scris pe usile caselor noii burghezimi snob care vine de la Sans Noblesse).

Toate ca toate, dar eu totuşi cu cine votez? De aceea o să vă propun un fel de joc: fiecare să spuneţi pe cine ati prefera să votaţi la următoarele prezidenţiale şi motivaţia pentru alegerea voastră. Şi ca să fie corect până la capăt, voi începe eu. Preferatul meu pentru funcţia de preşedinte este Mihai Razvan Ungureanu, fostul ministru de externe. Pentru faptul că este un om foarte bine pregătit, după cum se vede şi în linkul de mai sus, este un bun diplomat, are demnitate şi imagine foarte bună. Este printre puţinii politicieni cu o pregătire atât de bună şi în acelaşi timp cu coloană vertebrală verticală. Aştept curios propunerile voastre.

2 comentarii:

Anonim spunea...

depinde cine candideaza... daca vor fi tot monstrii sacri gen vadim, geoana-iliescu-nastase, basescu, marko polo si jiji, atunci pe oricine ai vota va fi tot rau, dar variabil in nunanta si intensitate. daca insa vor fi oameni mai practici, mai capabili dpdv al mesriei de baza (chiar si stiinte politice), atunci va fi tot rau. asta din cauza compromisurilor facute pentru sprijinull politic din campanie. insa in raul ala se vor face multe lucruri bune...

eu nu l-as vota pe ungureanu ala al tau... n-are spate, si nici nu va avea. in schimb l-as vota pe isarescu, chit ca el e mai mult cu iliescu, dar cam stie ce face. chiar si dpdv politic: in timpul mandatului sau s-au realizat chestii foarte bune pentru cresterile astea economice de care se tot lauda foarte multa lume. ce sa zic... acolo la banca nationala omu cu asta se ocupa, de vreo cativa ani. pacat ca ar putea deveni presedinte, ar fi putut fi un prim-ministru foarte bun, iarasi...

in rest, cu raul cel mai mic (macar din imaginea publica care i se face in campanie)

Sunday May 27, 2007 - 10:09pm (EEST) by neptune

Anonim spunea...

Bah deci e zeu' meu Becali pentru astea 4 minute. Deci ma inviorez de fiecare data cand sunt obosit ascultandu-l cum zice asa cu pofta: "Sa-mi bag p##a-n toti mortii ma-tii... Si-n toti mortii lu' Dan Voiculescu!!!". E prea tare frate!

Acuma serios vorbind, eu am ce am cu Voiculescu, "zdreanta comunista ce e...", iar Becali incepe sa invete cum e sa fii politician. Are consilieri care il ajuta foarte mult, recent a mai invatat sa si vorbeasca (nu prea mult, dar e un progres). Asta, in combinatie cu plata periodica a tuturor restantelor la Electrica pentru jumate din Ferentari il va duce departe. Vorbele n-au valoare, banu' conteaza, mai ales pentru jumate din romani care pun botu' la 100 de euro aruncati de pe Maybach.

Wednesday May 30, 2007 - 12:53am (EEST) by Bram