duminică, 10 februarie 2008

Cronica de concert



Desi nepromovat precum s-ar fi cuvenit, concertul Haggard şi Amorphis a fost un real succes pentru Artmania: toate biletele vandute cu aproape 2 saptamani înainte, după o suplimentare de 100 de bilete faţă de numărul prevăzut iniţial.

Voi începe întâi cu minusurile:
- intrarea, programata la 18:30, a fost întârziată cu aproape două ore, din motive pe care eu nu le-am aflat, iar afară nu era chiar vreme de plaja .
- pavilionul 18 unde s-a ţinut spectacolul are o acustică foarte proastă, pe fragmentele rapide de cele mai multe ori se auzea doar un zgomot greu de înţeles.
- sonorizarea a cam scârţâit, vioara se auzea deformat, vocile erau de multe ori acoperite de instrumente şi microfonia nu a lipsit .
- berea - numai Ursus la dozator (e adevărat că e berea obişnuită a rockerului ).
- din cauza întârzierii, Frozen Dusk, care trebuia să cânte în deschiderea concertului, au fost scoşi din program.

Şi acum plusurile, care cu siguranţă atârnă mai greu în balanţă:
+ scena bine amenajată, joc de lumini nu foarte impresionant pentru că nici nu era cazul, asta se face la Cerbul de Aur care nu are nimic altceva de arătat.
+ Haggard au făcut ceea ce ştiu mai bine, adică au cântat şi au făcut-o ca la carte. Deşi cârcotaşii vor spune că e din cauză că pavilionul 18 este o hală şi nu are scaune, eu tot voi spune că Haggard au tinut sala în picioare tot concertul.
+ melodiile cântate de Haggard au fost foarte bine alese, şi au cântat şi o melodie de pe viitorul album.
+ după concertul Haggard s-a organizat sesiune de poze şi autografe (da, am luat şi eu ).
+ Amorphis au făcut şi ei un recital foarte bun, în forţă şi în plete (cunoscătorii ştiu), singurul punct negativ a fost sonorizarea.

În concluzie, toate meritele concertului pentru Haggard si Amorphis, care ar fi putut da un spectacol şi mai bun dacă organizatorii ar fi fost ceva mai responsabili. E adevărat că la noi organizarea de concerte şi spectacole încă nu a devenit o industrie, dar se fac paşi în direcţia cea bună.

Acum vă las şi mă duc să mă mai uit o dată la autograful ală .

Niciun comentariu: